Filmklub

Filmklub

Eleven hús

2020. március 25. - auch w.

Sajátos szerelmi háromszög: egy nő, egy rendőr és egy bűnöző. Győzhet-e a bosszú, a gyűlölet?

A bejegyzés trackback címe:

https://filmklub-tok.blog.hu/api/trackback/id/tr10015557146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Koltai Eszter 2020.03.26. 15:29:07

Nagyon érdekes film volt. Jól bemutatta, hogy a sorsunkat mennyire nem lehet előre megjósolni. Eleinte nem tetszett a főszereplő mert nagyon erőszakosnak, követelőzőnek tűnt, és már az első fel tünésénél megbélyegeztem, azt hittem bosszút fog majd állni Elenán és Daviden, még arra is gondoltam, hogy megöli mindkettőjüket, de nem így történt. Sőt, pont az ellenkezője, egy olyan embert ismerhettünk meg ebben a filmben aki képes túllépni a dolgokon és mindenkinek a legjobbat akarja. Bár az élete nehezen indult, mert az anyja a félre csúszott élete miatt sok mindent nem tudott megtanítani neki. De ő mégis megtalálta önmagát. Ezt úgyis lehet értelmezni, hogy jó útra tért. Ez lehet amiatt is, hogy börtönben volt, mert megtanította őt dolgokra, mint hallhattuk is megtanult sok mindent amit előtte nem tudott mert nem volt része egyetemi oktatásban, mégis a börtönben sikerült elsajátítani dolgokat, mint például, hogyan kell bánni a gyerekekkel. Ez kifejezetten tetszett ahogy a a gyerekekkel bánt. Amikor megjelent az árvaháznál féltem, hogy valami szörnyűséget csinál de nem tette. Számomra ez egy nagyon tanulságos történet volt, ami azt tanítja, hogy bárhonnan is indulsz mindig van esélyed és hogy magad alakítod a saját sorsod. Victor élete nem indult a legjobban, mert egy buszban született meg és az édesanyja sem tudta megadni azokat dolgokat neki amire szüksége lett volna, mégis a film végén láthatjuk, hogy Viktor igazi apa lesz, mert már tudja mit kell máshogy csinálnia.

Pethes Kálán 2020.03.28. 01:19:01

Nos.
Én bevallom, hogy a második film megtekintésével még tartozom, de idővel bepótolom.
Amit viszont kiszeretnék emelni az eddigi élményeimből, hogy az Eleven hús és A nők a teljes idegösszeomlás szélén megtekintése közben is elfogott az érzés, mintha egy színdarabot néznék. (Az utóbbi esetében úgy tudom, hogy később született musical változat.)
Annyira belterjes filmek, annyira komplexek a szereplők viszonyai, amivel eddig leginkább színdarabokban találkoztam. Nyilvánvalóan van főszereplőjük, de nem érzem, hogy különösen kiemelkednének a többiek közül valamint gyakran érzem, hogy a mellékszereplők is nagyobb hangsúlyt kapnak és a film nem annyira "róla", hanem inkább "róluk" szól. Sokszor a saját életünkben sem vesszük észre, hogy a világ nem csak körülöttünk forog, és, hogy mindenki másnak, aki része az életünknek ugyanúgy megvan a sajátja, és neki is megvan a saját története és drámája.

Koncentrálva az Eleven Húsra: Nekem nagyon tetszett, és pont az emberi drámák miatt.
Mit tegyek, ha beleszeretek valakibe, de nem tudom neki azt adni, amire vágyik? Mit tegyek, ha Beleszerettem, de nem teljes az életem vele? Mit tegyek, ha igazságtalan volt velem és lekezelő, anélkül, hogy kicsit is törekedett volna, hogy emberként kezeljen? Mit tegyek, ha szeretem, és nem tudom otthagyni/elengedni és függök tőle? Mit tegyek, ha nagyon is otthagynám, de félek? A film nagyon jó szituációkat, és kérdéseket hozott fel.

Az előző kommentelő gondolati egy kicsit megfogtak Victor jellemével kapcsolatban. Ami nekem így feltűnt az a bosszú formája. Nyilván kinek nem fordult még meg a fejében, hogy "Na ezt még megemlegeti!". De Victor itt nem ragad le, nem csak arról szól a bosszúja, hogy "Ha nekem rossz volt, legyen az neki is". Megtervezi a "hogyan"-t is ami részben abból áll, hogy bizonyítson. "Látod? Semmibe vettél? Tévedtél!" azonban tudatosan, vagy tudatlanul lehet benne egyfajta nevelési szándék is, hogy "Máskor kétszer gondold meg, hogy kit nézel le."
És már csak azért is érdekes ez a felvetés, mert vele szemben a rendőrbarátunk a "cél szentesíti az eszközt" módon, gond nélkül rábízta a bosszút arra a férfira, akinek a tolószéket köszönhette...

Ugyanitt: a motívum, hogy a részeges rendőr kétszer lőtt, mindkétszer más ujjával, és, hogy másodjára maga ellen fordította a fegyvert, szintén tetszett, főleg amikor a kamera mutatta a karikagyűrűket az ujjaikon.

A jelenet, amikor a rendőr behúz egy Övön alulit Victornak, majd mindketten elkezdenek örvendezni a gól miatt a tv-ben, az hatalmas volt :D :D :D

Egy felmerülő kérdés. Amikor Klara visszamegy Victor házába, és levelet ír Neki, akkor megnézi a Bibliába rejtett emlékeket. Amikor látja a képet Victorról és az anyjáról, akkor megsimítja a kisbabát, majd azt mondja: "Kicsikém". Nos ezzel bennem (de lehet, hogy csak a magyar szinkron hibája), ez úgy csapódott le, hogy ők anya és fia. Alapjáraton lehetne ilyen csavar a történetben, de az a gondom, hogy semmilyen más momentum nem utal erre. Szóval ez egy megválaszolatlan kérdés maradt bennem. :)

Ezt leszámítva nagyon szépen összerakott, kitalált történet, látványos jelenetekkel, kameraképekkel, és nagyon-nagyon tetszett. :)

Szabó Ingrid 2020.03.28. 22:21:46

Ugyanaz a nyers, explicit stílus jellemzi ezt a filmet is. Ismét feltűnik a drog, az alkohol, az erőszak és a beteges féltékenység.
A szerelmi háromszög nem egészen háromszög, hiszen mindenki félrelépett. Kivéve az idősebb rendőrt, ő hűséges volt feleségéhez. Ám hiába, mivel nem a megfelelő módon fejezte ki szeretetét. A családon belüli erőszak, az ilyen férfiak felfogása remekül volt bemutatva. A "jobban fáj nekem, mint neked" felfogás sok esetben a való életben is helytálló.

Nem eljesen értem a film leírását: "egy nő, egy rendőr és egy bűnöző". Kire céloz? Hisz 2 nő volt, mindekttőnek nagyon fontos szerepe volt a történet szempontjából. Ugyanúgy 2 rendőr volt, szintén fontos szerepekkel. Na és ki a bűnöző? Bár Viktor valóban agresszív természtű és börtönben is ült, szerintem nem tekinthető bűnözőnek. A film során is többször említik, hogy nem lopott, nem ölt és makk gészséges, nem küzd semilyen függőséggel. Leszámitva az el nem múló szerelmét Helena iránt.
Számomra nem egyértelmű, hogy ki az aki bosszút áll. Viktor tervezte, de lemondott róla. Egészen addig amíg Helena nem sétált bele önszántából. Ugyanakkor Helena férje már az elejétől kezdve a bosszút terveli. Bár nem ő hajtotta volna végre, ügyesen kitervelte.

Bevallom őszintén, kicsit sajnálom Klarát. Valóban félrelépett, de nem igazán volt más választása. A filmből kiderül, hogy nem először próbál elválni. Valószínűleg korábban is az volt a válasz, hogy "Amíg én szeretlek, addig nem válsz el tőlem."
Jobban örültem volna, ha nem hal meg és happy end-el zárul az ő élete is. Mondjuk újra egyesül Daviddel. Akkor lett volna teljes a kép.

Kné Bodó Angelika 2020.03.29. 23:41:43

Agyafúrt, színvonalasan megmunkált bosszúfilm kellő mennyiségű drámával, humorral. A szálak kis idő után összeérnek, aztán egy váratlan fordulatokkal telepakolt történet veszi kezdetét. Film főszereplője az anyja hasában sem volt biztonságban. Érkezésére senki sem készült: váratlanul és készületlenül egy városi autóbusz "rázta ki"erre a világra. Zaklatottan kezdődik ez a film,tekintettel az évre is amiben játszódik,és a helyzetre amiben Spanyolország épp volt akkor.Viktor ahogy született, úgy él tovább, ugyanabban a fájdalmas ritmusban, kamaszként is, férfiként is,de ahonnan indult az esély számára is ott volt,hogy változtathat a helyzetén,amit meg is tett.Abszolut pozitív figura számomra a főszereplő, és az eddigi filmjeiben Almodovar mintha beszéltetné a női szereplőit, mintha érzékeltetni szeretné az ő életükön keresztül kicsit a világot,pedig többnyire nem ők a középponti figurák..összességében tetszett a film,a története szuper volt,féltem a végétől, de nagyon jól fejeződött be,hála a rendezőnek Victor története nem ismétlődött meg.
Aznap mikor megnéztem a filmet hátasa alatt voltam,elgondolkodtatott az életről...

Fanni Evelin Nagy 2020.03.30. 18:33:52

Az elején nem tetszett a film, mert unalmasnak tűnt (bár az első 5-10 perc után még nem lehet véleményt mondani). Körülbelül a film felénél kezdett érdekelni, hogy mi is történik és ki kivel van. A ,,szerelmi szálnak" (talán) nevezhető kapcsolatok elég érdekesen alakultak. Victor ,,bosszúja" végül megvalósult, és jó irányba vitte az Elenával való kapcsolatát. A film végére minden összezavarodott, de egyben mindenre fény derült. A kedvenc részem a film végén volt, amikor gyermekotthonban dolgozott a Victor és belépett az Elena. Ekkor kiderült, hogy szülni fog és a gyermek apjával (Victor) együtt elindultak a kórházba. Szerencsére nem ismétlődött meg Victor története. Végül visszagondolva jó film volt.

Bíborka Balogh 2020.03.31. 14:58:20

Nagyon érdekes és izgalmas, keretbe foglalt film volt. A film Madridban játszódik, ahol megismerkedünk a főszereplővel, Victorral. A húsz éves fiú találkozik egy lánnyal, Elennel, aki teljesen elrabolja a szívét. A film varázsát a történetben előforduló szerelmi szálak alkotják, melyek később összefutnak. A történet gyönyörűen bemutatja a főszereplő, Victor jellemfejlődését, aki egy durva fiatal kamaszból egy kiegyensúlyozott, céltudatos fiatal felnőtté válik. A film számtalan meghatározó, kulcsfontosságú problémát mutat be a közönségnek, úgy, mint az alkohol és drogfogyasztás vagy a családon belüli erőszak. Ezen kívül fontos megemlíteni a férfi-női gondolkodás különbségét és a férfi-női párkapcsolat minőségét. Nagyon hangsúlyos és lényegi kérdéseket feszeget. Hogyan lehet kilépni egy abuzív kapcsolatból? Kitől kérhetek segítséget? Mit tegyek, ha nem tudom neki megadni azt, amire vágyik? stb. A filmben megjelenő spanyol dalok hangulata teljesen magával ragadt, odavarázsolt Madrid utcáira. Egy igazán színvonalas filmről beszélhetünk.

FodorTina 2020.03.31. 20:39:39

Tetszett ez a film, izgalmas, fordulatokkal teli, élvezhető volt. Victor életét kísérhettük figyelemmel, különös tekintettel a szerelmi életére. A külsőre magabiztosan, kissé "rossz fiúnak" látott srác valójában igencsak érzékeny lélekkel rendelkezik. Beleszeret Elenába, aki csak futó kalandként tekint a fiúra. Amikor Victor felkeresi a lakásán Elenát, akkor mutatkozik meg, hogy mennyire semmibe veszi a fiút, akinek ez meglehetősen rosszul esik, mert szereti a lányt. A kettejük között kialakult vita miatt végül eldördül egy pisztolylövés, ami miatt a kiérkező rendőrök dulakodni kezdenek, és emiatt az egyik rendőrt lövés ér és egy lebénul. Innen indul végülis a három főszereplő igazi kapcsolata, ugyanis Victort lecsukják, Elena pedig feleségül megy a sérült rendőrhöz. A börtönből szabadult Victor, aki ugyan a bent töltött 6 év alatt tanult, diplomát szerzett és a teológiában is jártasságot szerzett (a film eleji karakterhez képest teljesen mássá alakul át) a szabadulását bosszúra akarja használni. Itt megjelent bennem a kettősség érzése, hogy hogyan fér össze a Biblia szerinti gondolkodásmód a bosszúvággyal? Annak ellenére, hogy kicsit mást vártam a bosszúvágytól vezérelt Victortól, mégis inkább az élete rendbe hozására koncentrált.
A történetben az az érdekes, hogy amikor kijött a börtönből, mintha „új életet kezdene”, újra egy rendőr feleségével kezd kapcsolatba. (A másik rendőr, aki a dulakodásnál végülis Victor keze által de lelőtte társát.)
Az is jó színben tüntette fel, hogy annak ellenére, hogy el akarta csábítani, majd ott hagyni Elenát, mégis csak felkínálta a lehetőséget és Elenára bízta a döntést (aki egyébként élt is vele). De az ő életében is megmutatkozott a jellemfejlődés, mert fiatalon drogkereskedésből élt, viszont felnőttként már egy gyermekotthon vezetett, és abban is megmutatkozott a jellemfejlődése, hogy miután megcsalta a férjét, nem hazudott neki. A film végén azért megjelent a "dráma" is, mert ahogy mindkét rendőr megtudta, hogy Victor az akivel megcsalta őket a feleségük, akkor elindultak Victorhoz, ahol egyébként az idősebb feleség öngyilkos akart lenni.
Végül a filmben megint megjelent az, amit az elején, az idősebb rendőr a felesége keze által akarta megölni a másik felet, jelen esetben Victort.
Akár csak ez a dulakodás, keretet ad az is a filmnek, hogy végül Elena és Victor gyermek egy taxiban kezd megszületni, ahogy a film elején Victor is egy buszon született.
Ezenkívül a filmben sokszor megjelent elemként az, hogy az árnyékokkal és a különböző formákkal, testhelyzetekkel játszott a rendező. Szépen megmutatkozott a jellemfejlődés Victor és Elena esetében. És a keretes szerkezet (születés a járművekben) keretet ad a filmnek és ezáltal megnyugvást teremt szerintem a nézőben.

FodorTina 2020.03.31. 20:40:21

Tetszett ez a film, izgalmas, fordulatokkal teli, élvezhető volt. Victor életét kísérhettük figyelemmel, különös tekintettel a szerelmi életére. A külsőre magabiztosan, kissé "rossz fiúnak" látott srác valójában igencsak érzékeny lélekkel rendelkezik. Beleszeret Elenába, aki csak futó kalandként tekint a fiúra. Amikor Victor felkeresi a lakásán Elenát, akkor mutatkozik meg, hogy mennyire semmibe veszi a fiút, akinek ez meglehetősen rosszul esik, mert szereti a lányt. A kettejük között kialakult vita miatt végül eldördül egy pisztolylövés, ami miatt a kiérkező rendőrök dulakodni kezdenek, és emiatt az egyik rendőrt lövés ér és egy lebénul. Innen indul végülis a három főszereplő igazi kapcsolata, ugyanis Victort lecsukják, Elena pedig feleségül megy a sérült rendőrhöz. A börtönből szabadult Victor, aki ugyan a bent töltött 6 év alatt tanult, diplomát szerzett és a teológiában is jártasságot szerzett (a film eleji karakterhez képest teljesen mássá alakul át) a szabadulását bosszúra akarja használni. Itt megjelent bennem a kettősség érzése, hogy hogyan fér össze a Biblia szerinti gondolkodásmód a bosszúvággyal? Annak ellenére, hogy kicsit mást vártam a bosszúvágytól vezérelt Victortól, mégis inkább az élete rendbe hozására koncentrált.
A történetben az az érdekes, hogy amikor kijött a börtönből, mintha „új életet kezdene”, újra egy rendőr feleségével kezd kapcsolatba. (A másik rendőr, aki a dulakodásnál végülis Victor keze által de lelőtte társát.)
Az is jó színben tüntette fel, hogy annak ellenére, hogy el akarta csábítani, majd ott hagyni Elenát, mégis csak felkínálta a lehetőséget és Elenára bízta a döntést (aki egyébként élt is vele). De az ő életében is megmutatkozott a jellemfejlődés, mert fiatalon drogkereskedésből élt, viszont felnőttként már egy gyermekotthon vezetett, és abban is megmutatkozott a jellemfejlődése, hogy miután megcsalta a férjét, nem hazudott neki. A film végén azért megjelent a "dráma" is, mert ahogy mindkét rendőr megtudta, hogy Victor az akivel megcsalta őket a feleségük, akkor elindultak Victorhoz, ahol egyébként az idősebb feleség öngyilkos akart lenni.
Végül a filmben megint megjelent az, amit az elején, az idősebb rendőr a felesége keze által akarta megölni a másik felet, jelen esetben Victort.
Akár csak ez a dulakodás, keretet ad az is a filmnek, hogy végül Elena és Victor gyermek egy taxiban kezd megszületni, ahogy a film elején Victor is egy buszon született.
Ezenkívül a filmben sokszor megjelent elemként az, hogy az árnyékokkal és a különböző formákkal, testhelyzetekkel játszott a rendező. Szépen megmutatkozott a jellemfejlődés Victor és Elena esetében. És a keretes szerkezet (születés a járművekben) keretet ad a filmnek és ezáltal megnyugvást teremt szerintem a nézőben.

Andrejkó Bettina 2020.04.01. 09:15:57

Már a cím láttán gondoltam, hogy ez a film nem csak egy egyszerű film lesz, valahogy az ilyen címmel rendelkező filmek felkeltik az ember érdeklődését. Itt a film címe a kőkemény valóságot akarja kifejezni szerintem (legalábbis én így vettem le a filmből). A történet, a színészi játékok és maga az egész film is nagyon élvezetes volt számomra. Érdekes látni, hogy egy ember (aki mellesleg a börtönben volt, az édesanyja prostituált volt és egy buszban született), milyen irányba képes terelni az életét, jó útra térni. Nagyon jó dolog ilyen filmet nézni szerintem, példamutató lehet, hogy nem szabad feladni, akármilyen helyzetben is vagyunk/akármilyen helyzetből is indultunk, mindenki "saját szerencséjének a kovácsa". Tele volt azonban fordulatokkal a film, hisz az elején a nő még Victorral volt, majd amíg ő a börtönben volt, a nő összejött a rendőrrel. Eleinte azt gondoltam, ha kiszabadul a börtönből, biztos, hogy bosszút fog állni, vagy megpróbálja majd mindenáron visszaszerezni a hőn imádott nőt, de nem így lett, emiatt is nagyon izgalmas a film, sosem az volt, hogy tudta az ember mi fog következni egy egy rész után, hanem meglepetés. Ilyen másik rész, ahogyan a gyerekekkel bánik, szintén példamutató szerintem, hogy egy olyan ember akit elítéltek és rossz dolgokat tett, mégis milyen angyalian bánik a gyerekekkel, más pedig a való életben egyáltalán nem, pedig "semmi kifogása" nem lehet arra, ahogyan viselkedik. Bár ezt akármilyen viselkedésre mondhatjuk, hogy nem kifogás a háttér/az akkori helyzet.
Összességében szerintem ez egy nagyon jó film volt, minden szereplő szépen fejlődött a történet során, tele volt fordulatokkal, indulatokkal. Az eddigiek közül szerintem a legjobb film, amit meg kellett néznünk Almadóvár rendezéseiből.

Kinga Gimesi 2020.04.02. 08:45:48

Én a cím alapján őszintén szólva simán horror filmre asszociáltam.
Meglepően pozitív csalódás volt ez is, az egyetlen nagy fájdalmam, hogy Penélope Cruz kb 5 percet volt csak benne, bár Javier Bardem is zseniális, így az kicsit kompenzálta a csalódottságom.
A kedvenc karakterem egyértelműen Clara volt. Őt sajnáltam a leginkább, neki nagyon tudtam drukkolni, hogy boldog legyen, amit sajnos nem kapott meg. Még a halálával is a férje "járt jól", mert ha az övé nem lehet, akkor másé sem. Az ő kapcsolatuk tökéletesen leír egy bántalmazó kapcsolatot, ami a végkifejletnél -igaz szélsőségesen, de- bemutatja miért is nehéz, vagy szinte lehetetlen kilépni egy ilyen házasságból.
Clara halálával nekem kettős érzésem volt a végén, nem tudtam örülni a happy endnek. Viszont boldog is voltam, mert e két legmélyebbről jövő szereplő, akik mindketten hatalmas jellemfejlődésen mentek keresztül, végre elérték a céljukat, amit mindkettőjüknél megérdemeltnek éreztem.

Farkas Tamás920810 2020.04.06. 09:19:11

A film címe provokatív, hiszen emberekről szól, akik nemcsak „húsból”, azaz anyagból állnak, igaz egyes világnézetek ezt vallják, továbbá, hogy a „húsnak” lelke is van.

A történet 1970. januárjában indul Spanyolországban, amikor Franco tábornok diktatórikus rendszerének végnapjai kezdődnek. Victor a főszereplő kalandos úton ekkor születik. Több mint 20 évvel később már a polgári demokrácia idején folytatódnak az események. Victor aki egy prostituált fia több évre ártatlanul börtönbe kerül. Az ott töltött időt számára a következő szavak jelentették: tanulás, hit, amivel igyekszik átvészelni ezt a sanyarú sorsot és a bosszú, ami mint tudjuk mindig „édes”.
A filmben markánsan jelen lévő szexualitás és a szerelmi szálak a bizonyítási kényszerekkel magyarázhatóak. Ez elsősorban Victorra igaz, aki a börtönbe kerülése előtt férfiasságában lett megsértve, és kiszabadulva ezen a téren akar bizonyítani. S ahogyan Victor célja, hogy férfiasságát megmutassa, a többi férfi szereplő is azon igyekszik, hogy bebizonyítsa: ki is az Úr a háznál. A kialakult bonyodalom, féltékenység, mind-mind eszköze a rendezőnek, a bizonyítási vágy, „kényszer” felfokozásának, a feszültség növelésének. Az érzelmi feszültség folyamatos gyarapítása, kiválóan illeszkedik bele a filmbe, valamint a karakterek megszemélyesítésébe egyaránt. Ezek a folyamatok vezetnek a tragikus halálesetekhez.

A filmből az is kiderül, hogy vannak olyan társadalmi problémák, amelyek politikai rendszerektől függetlenek, és ezekre sem a diktatúra, sem a demokrácia nem képes választ adni.

Schütz Alíz 2020.04.06. 14:56:00

A filmet nézve a legjobban az ragadt meg bennem, hogy hús vér emberekről van szó.
Innen szeretném megközelíteni a filmnek a jelentőségét, mert ez most pont nagyon aktuális, hiszen Spanyolország és ezzel egész Európa is veszélyben van a járvány miatt, ami az eleven embereket veszélyezteti.
A filmnek a legvégén, amikor Viktor a gyerekéhez szól is milyen aktuális, " Pontosan tudom mit érzel, 26 éve én is pont ugyan úgy voltam, mint te most. De te szerencsésebb vagy nálam kis nyavajás. Nem tudod, milyen más most a világ. Nézd meg ezt a sok embert, amikor én születtem, egy lélek sem volt az utcán. Az emberek bezárkóztak és fostak a félelemtől. De szerencséd van fiam, Spanyolországban régóta nem kell semmitől sem félni." hiszem most pont ugyan ez van ott, kijárási tilalom.
Egyébként a film még azért is aktuális, mert már benne van az alkoholizmus (az idősebb rendőr), a családon belüli erőszak (az idősebb rendőr), a szerelmi háromszög ( a legidősebb rendőrtiszten kívül mindenki), a beteges féltékenység mindenkire jellemző. A börtönben levő bosszúvágy, ami a Viktort vezérli, ezeknek mindnek aktualitása van jelenleg is.
Különösen tetszett még a filmben nekem a zene, nagyon jó hangja van a nőnek, aki énekel, néha észrevettem, hogy nem is a filmre koncentrálok, hanem a zenére. Elvitt.

Erben Viktor 2020.04.06. 22:40:15

Nehéz belekezdeni. Hol is kezdjem? Az elején? A végén? A díjaknál, amire jelölték, amiket kapott?
A rendező zsenialitásán? A dramaturgián? A színészvezetésen?...
Zseniálisan összetett, szerteágazó, elgondolkodtató alkotást láthattunk.
Tényleg nehéz eldönteni, hol is kezdjem. Kezdem az elején.
A kezdetén a film a törzsanyagához képest stílusidegennek tűnik, de nem öncélú hanem szerves része az egésznek. Szándékos ellenpontozás, ahonnan elindulunk, és ahova...de nem szaladok előre.
A film elején visszatetszik a korábbi két film vígjátéki, groteszk ábrázolása. A lehetetlen történés és a furcsa figurák már színvonalasabban vannak ugyan ábrázolva, de fellelhető a hasonlóság.
Rendkívül fontos megjegyeznünk a film elején hallható, olvasható törvényt (rendeletet?)
"A béke, a haladás és a jog védelméért a spanyol kormány kénytelen felfüggeszteni a szólásszabadságot, a szabad költözködés és gyülekezés jogát, valamint azt a törvényt,
amely szerint senkit sem lehet letartóztatni a törvényes formákon kívül. Madrid, 1970. január"
Nemcsak arra szolgál, hogy el tudjuk helyezni időben a történet kezdetét, de végig ott lebeg valahol a tudatunk mélyén felismerhetetlenül.
A főszereplőnk - Victor - ekkor lát napvilágot. "Az angyal ki akar ugrani. Biztosan meg akarja ölni magát szegény"
Erkölcsileg kifogásolható háttérrel nő fel, de mégis erkölcsös nevelésben. Ez a kettősség végigkíséri az útját.
Legközelebb 20 évvel később, 1990-ben találkozunk vele és a többi főbb szereplővel egyaránt.
20 éves, tapasztalatlan fiatal, aki bele akarja vetni magát az életbe. Nem bűntelen, bár a rendező többi filmjéhez hasonlóan itt is hajlamosak vagyunk annak látni. Túl van az első szexen, és az első lopáson is.
Vonzódni kezd Helenába, akit drogos könnyű vérű nőként ismerhetünk meg. Találkozhatunk a két hekussal, a charme-os, lovagias Daviddal, és felettesével, az agresszív, alkoholista Sancho-val, és feleségével, Clara-val, aki megcsalja a férjét.
Szokásos félreértésekből adódnak a gondok. Véletlenül elsült fegyver, kihívott rendőrök, dulakodás és máris jön a tragédia. A jólelkű rendőr megsebesül.
Ugrunk az időben 1992, Barcelona, paralimpia. David kerekesszékben ülve is sikeres sportoló, feleségül vette Helenát, akivel boldogan élnek. A sportközvetítést Victor a börtönből látja, ahol felismeri őket. Miattuk került börtönbe. Bosszút forral. Elvakultan követi képzetét, míg újabb négy év elteltével ki nem szabadul.
1996 (a forgatás éve, tehát:), "napjainkban". ...Most nem folytatom a történetet.
Ha valakinek eddig nem ötlött a szemébe, most egyre jobban kiviláglik, hogy senki sem csak olyan, amilyennek képzeljük.
Victor alakja már a kezdettől kettősséget mutat, de a többiekről is árnyaltabb képet kapunk.
Helena jó útra tért, de azért a kábítószerekről még nem mondott le. David a jólelkű, lovagias férj, a baleset szenvedő áldozata szintén drogozik, és ha valakinek nem tűnt volna fel az elején, Sancho felesége Clara, vele csalta régebben. Clara szeretetéhsége, félrelépése érthető Sancho erőszakos jelleme miatt, aki bár egyértelműen a legnegatívabb figura, mégis igyekszik megváltozni.
Összetett személyiségek. Ahogyan eddig is megszokhattuk Almodóvartól senki sem egyértelműen jó, vagy rossz. Ott lakik mindannyiunkban mindkettő, és éppen azt tekintjük természetesnek, és megbocsájthatónak, ami éppen kiszolgál bennünket.
Bár Clara és Sancho története tragédiába torkollik, mégis a szerelmi háromszöggé bonyolódott eseménysorozat szép véget ér. David átadja helyét az ártatlanságát bizonyító Viktornak, akitől Helena gyermeket vár.
A film elején Victort a prostituált édesanyja egy buszon hozta világra. Most Helena egy taxiban készül világra hozni gyermekét. Már ez önagában egy keretet alkot, de most jön szerintem a legszebb, legfinomabb keretes szerkezet, amit eddig észrevettem egy filmben.
Eddig csak lappangott, már-már el is felejtettük azt a pár mondatot, amivel indult a film.
A film végéről Victor szavait is ide kell most idézni:
"Pontosan tudom, mit érzel! 26 évvel ezelőtt én is így voltam ezzel. Siettem megszületni. De te
szerencsésebb vagy, kis strigó! Nem tudod, mennyit változott a világ. Látod, mennyi ember!
Amikor én születtem, egy lélek sem járt kinn. Az emberek bezárkóztak és fostak, úgy féltek. Szerencséd van, fiam, Spanyolországban már régóta nem kell félni."
Az önkény és a szabadság kerete.
Nem!
Kizárt, hogy Pedro Almodóvar ennyire közhelyes és giccses legyen, bár a liberális gondolkodás jellemzi.
Nem!
Egész végig azt láttuk, hogy semmi se fekete vagy fehér.
Akkor se volt minden fekete. És most se minden fehér.
"Spanyolországban már régóta nem kell félni."
Mégis megeshet, hogy ártatlanul börtönbe kerülsz, hogy korrupt rendőrökkel találkozhatsz, hogy csupán békességre és szeretetre vágyó emberek meghalljanak. De mindemellett létezik szeretet is. Az új élet előtt még a döntés.
Most rajtad, rajtunk a sor, éppen a szürke melyik árnyalata ami éppen nekünk kedvez.

Ui.: Bocsánat! Nem terveztem ilyen hosszúra, csak ez jött ki.

Ubrankovics Fanni 2020.04.07. 16:55:07

Nekem nem annyira tetszett a film. Úgy éreztem, hogy túlságosan előtérbe helyezi az erőszakot és a szexualitást. Azt szeretem, ha egy filmben a karakterek jelleme összetett és nem csak "jók" és "rosszak" vannak. Ez meg is valósult ebben a filmben, mégsem tudtam őket közel érezni magamhoz. Legfőképpen Helena karakterét nem értem. Miért csalja meg a férjét? Úgy tűnt nekem, hogy boldog párkapcsolatban él vele. Megtetszik Victor neki a közös munkahelyükön? Vagy Victor monológja (este a padon, amikor bevallja eredeti tervét) miatt csábul el? Aztán amikor elmondja a férjének, hogy megcsalta, a férje dühös lesz rá, és felhozza egy mélyebb sérelmét: Elena biztos csak bűntudatból ment hozzá. Tényleg így lenne?
Összességében pedig azt gondolom, hogy bár a szerelem volt a film fő témája, mégsem volt benne "tiszta, viszonzott szerelem", sem pedig igaz barátság.

Fanni Jánosházi 2020.04.07. 22:23:37

Az elején a főszereplő Victor egy diszkó mosdójában találkozik Elenával, aki a drogszállítóját várja. A lány időhúzás képen elmúlat egy kicsit. Közben a rendőrség. Victor börtönbe kerül, amint megtudja, hogy Elena és tolókocsiba került David összeházasodott. Elhatározza, hogy bosszút áll azért, hogy börtönbe került.
Azt hittem, hogy bosszút fog állni, de meglepődtem, hogy nem. Inkább igyekezet helyrehozni az életét. A börtönből való kijövetel számára egy új élet kezdetét jelentette. Az jó színben tüntette fel, hogy annak ellenére, hogy el akarta csábítani, majd ott hagyni Elenát, mégis csak felkínálta a lehetőséget és Elenára bízta a döntés.
Victor élete nem indult a legjobban, mert egy buszban született meg és az édesanyja sem tudta megadni azokat, dolgokat neki, amire szüksége lett volna,de a film végén láthatjuk, hogy Viktor igazi apa lesz.
Őszintén a film eleje nem tetszett, mert a szexualitásra helyezte a hangsúlyt, és hogy a főszereplőt a bosszúvágy vezérelte. A vége viszont nagyon tetszett, amikor megláttam, hogy nagyon jó apuka lett belőle a múltja ellenére.

Somogyi Emese 2020.04.07. 23:39:11

Almodóvar filmjei közül ez tetszett eddig a legjobban. Nagyon megfogott a karakterek jellemfejlődése, viszonyuk folyamatos változása. Nem szeretném újra, részletesen leírni a film cselekményét, többen megtették már előttem.

Victor életét kísérhetjük nyomon a filmben. Gyermekkora nem zökkenőmentes, egy baleset következtében börtönbe kerül, tehát büntetett előéletűvé válik. Viszont a börtönben nem tétlenkedik, nagy jellemfejlődésen megy keresztül, képzi magát, diplomát szerez, olvassa a Bibliát. Tehát ha úgy vesszük, a börtönben tér a helyes útra, ott kezdi el alakítani az életét, tervei vannak.

A bosszú nagyon jelentős szerephez jut a filmben, a cselekmény egyik mozgatórugója.
Victor szabadulása után bosszút akar állni szerelmén és azon a férfin, aki őt elvette feleségül. Ez részben megvalósul, övé lesz végül Elena.
Sancho, az alkoholista rendőr már a film elején bosszút forral azzal szemben, akivel megcsalja a felesége. Számomra már a rendőrautóban, a két rendőr beszélgetésekor egyértelmű volt, hogy a másik rendőr, vagyis David a felesége szeretője. Ezt Sancho is tudja, ezért lövi meg.
A meglőtt, lebénult rendőr, David Victoron szeretne bosszút állni, amiért az folyton Elena nyomában van. Sancho felesége, Clara és Victor szeretőkké válnak, a nő beleszeret Victorba. David úgy forral bosszút, hogy Sanchoval akarja megöletni Victort, annak ellenére, hogy tudja, társa direkt lőtte meg annak idején. Sancho feleségéről és Victorról mutat saját maga által készített fotókat, ezzel tüzeli fel egykori társát. A bosszú nem sikerül, Sancho és Clara halálához vezet, Victornak nem esik baja.

A szexualitás is a film fontos részét képezi. Victor Elenával veszti el szüzességét, aki később megsérti férfiasságát. Emiatt Victor bizonyítani akar. Victor Clara szeretője lesz, a nő nagyon sok mindenre megtanítja szexuális téren, sok időt töltenek együtt. Victor később elmondja Elenának, hogy úgy akart bosszút állni rajta szabadulása után, hogy nagyon hosszan és erősen szeretkeznek. Elena ezután felkínálja neki magát, Victor él is a lehetőséggel. Elenának másnap reggel nincs kedve a férjével szeretkezni, fájdalmai vannak. El is mondja férjének, mit tett. Ebből következett a tragédia, majd a film végkifejlete. Elenának és Victornak babája születik a film végén, végre boldogok lesznek.

A függőségek is megjelennek a filmben, Sancho alkoholista, Elena drogozik, amire David is rászokik mellette, Clara szeretetfüggő. Victornak nincs tényleges függősége, számára Elena olyan, mint egy drog.

Nagyon pozitív számomra, ahogy Victor a gyermekekkel bánik munkája során, mindig nagyon odaadó és gondos. Emiatt is biztos vagyok benne, hogy jó apa lesz. A kitartása is nagyon irigylésre méltó, nem tolakodó, de végül eléri célját.

A film eleje és vége keretet alkot. Az elején Victor egy prostituált gyermekeként jön világra váratlan időpontban, egy városi buszban. Abban az időben Spanyolországban diktatúra van, a film eleje negatív, kissé lelombozó. A film végén Victor és Elena közös gyermeke is nagy valószínűséggel egy járműben, egy taxiban fog megszületni, de ő már egy jobb világba, egy boldog családba a demokráciában.

Véghelyi Angelika 2020.04.10. 15:05:19

Már a film címe nagyon hívogató volt számomra. Szeretem az ilyen típusú filmeket, így abszolút elnyerte a tetszésem. Izgalmas volt, kíváncsi voltam, hogy a szálak a végére hogyan futnak majd össze.
Vegyes érzéseim voltak a film közben, egyszer sajnáltam Victort, és volt hogy unszimpatikus volt egy-egy viselkedése.
Clarat sajnáltam a film elejétől kezdve, a nem működő házassága, és a viszonzatlan szerelme miatt, amit Viktor iránt érzett. Reménykedtem benne, hogy a film végére ő is megtalálja a boldogságot az életben.
Nagyon tetszettek a fordulatok, főleg az a rész, amikor kiderült, hogy Clara David szeretője is volt.
Először úgy éreztem igazságtalan, hogy Victor bűnhődik a börtönben más miatt. De a film végére ez az érzésem teljesen megszűnt, mivel láthattuk, hogy az összes szereplő boldogtalan és szenved, csak más-más élethelyzetben.
Amit még kiemelnék, az Elena őszintesége... Hiába okoz magának, és másoknak is fájdalmat, mégsem hazudik soha, senkinek.
Tetszett, hogy a film vége ugyanazzal a kerettel zárult, mint ahogy kezdődött, és Victor a sok szenvedés ellenére, amit az élet adott neki, végül boldog édesapává válhatott az a nő mellett, akire egész életében vágyott.

Tukacs Vanda 2020.04.10. 21:06:06

A rendezőhöz hűen a drog, az alkohol és a párkapcsolati problémák fontos szerepet játszottak ebben a filmben is.
Amennyire abszurd volt Viktor születése, hasonló abszurditással folytatódott az élete is. Ő csak hűséggel vezérelve kereste fel élete első szerelmét, reménykedve abban, hogy gyermeki kíváncsiságát és fellángolását kiélheti, azonban az a bizonyos este pár évet elvett az életéből ártatlanul. A film elején a főhős kissé durva és ellenszenves volt, de akárhogy is nézzük, Viktor a jó megtestesítője lett. A börtönben lázadás helyett beleszeretett a Bibliába, pedagógiát és nyelvet tanult, szóval főhősünket legkevésbé sem a gyűlölet vezérelte.
A börtönből kijutva első dolga volt anyukáját felkeresni, pedig azt is megtudhattuk, hogy sosem volt jó anya.
Az első szerelmi háromszög, amelyből az egész kaotikus helyzet kialakult Clara, David és Sancho között alakult ki. A két rendőr kapcsolatát is ez a románc befolyásolta, és ezt követte a következő háromszög, amelyben Elena, Viktor és David játszott szerepet.
A kisemmizett férfi előre kitervelt bosszú helyett próbált sodródni az árral, így került közel Clarahoz, ezzel a szálakat teljesen összegubancolva. A film eleje nehezen indult, de a szálak szép lassan összefutnak, és mindenki próbálja a saját maga életét helyrehozni több- kedvesebb sikerrel. Fontos kérdéseket vet fel a szerelem és a szenvedély mindent elsöprő ereje, a párkapcsolati problémák és a családon belüli erőszak kilátástalansága, valamint a hazugság mértéke és megbocsáthatósága. A film keretes szerkezete, hogy lövöldözéssel indult, és lövöldözéssel is ért véget, a különbség csak annyi, hogy a végén a pisztolyt tartó kezeken két jegygyűrűt láthattunk, amely valamilyen köteléket szimbolizál. Tanulságként levonható az is, hogy lehet szeretni és gyűlölni is egyszerre.
A film fordulatokkal teli volt, láthattunk jellemfejlődést, viszonzatlan szerelmet és Almodóvarra nem mindig jellemző happy endet is. A „bosszú” végül győzedelmeskedett.

Deák Dominika Debora 2020.04.11. 19:23:04

A film a főszereplő, Victor felnőtté válását mutatja be. Születésekor megismerkedhetünk azzal, hogy milyen körülmények között kell felnőnie. Az édesanyja prostituált, az édesapja nincs jelen az életében. Az évek elteltével Victornak számos problémával kell megküzdenie. Reménytelenül szerelmes egy Elena nevű nőbe, akinek a rendőr férjét Victor megsebesíti, ennek következtében kerekesszékbe került, Victor pedig több éves börtönbüntetést kapott. Mint kiderült, ártatlanul bűnhődött, nem ő sebezte meg Davidet. Victor feltett szándéka volt megbosszulni az igazságtalanságot, illetve a viszonzatlan szerelmet. A szabadulását követően megismeri Clarát, aki iránt szerelmet nem érez, a nő viszont igen. Ezen a ponton éreztem úgy, mintha ez az élet furcsa fintora lenne. Clarának más nehézséggel is meg kellett küzdenie,a férje bántalmazta őt. Felkavaró volt látni, hogy a nőt jobban meggyengíti az, hogy Victor nem lehet az övé, mint a jelenlegi mérgező kapcsolata. A főszereplő még mindig Elenát szereti,mindez keresztül húzza a börtönévek alatt szövögetett terveit. A film végére egy sokkal higgadtabb Victort ismerhetünk meg, akit már nem a bosszúvágy hajt. Készen áll arra, hogy egy felelősségteljes apaként éljen Elena oldalán.

Kecskés Eszter 2020.04.11. 22:30:29

Tetszett a film, az eddigiek közül talán a legjobban. Cselekményes volt, benne a "szokásos" illegális események, viszont a családon belüli erőszak ebben a filmben jobban ki volt élezve. A szereplők jellemfejlődése is nyomon követhető, mindenképp bejárnak valamiféle utat, amely vagy így, vagy úgy zárul le. Az egész film szerkezetileg kerek egész, ugyanazzal a cselekménnyel zárul, mint ahogyan kezdődik. A vége egyértelműen happy end.
Amin nagyon nevettem, az az a jelenet volt, amikor a két kakaskodó férfit egy pillanatra összehozza a focimeccs közös szurkolása, majd a gól után visszatérnek az eredeti állásfoglaláshoz, csak immáron enyhültebben.
A történet sarkallatos pontjait nem írom már le, előttem megtették mások :)
Köszönöm a filmet! :)

Koroncai Brigitta 2020.04.14. 11:28:52

Kezdem azt érezni, hogy a rendező minden filmjében megjelennek ugyanazok a társadalmi problémák (alkoholizmus, prostitúció, drog használat) és ezek mellett a legrosszabb emberi tulajdonságok is. Maga a bűnbe esés, a féltékenység, bosszúvágy, de ez a film kicsit mégis más volt, mint az eddigiek. Végre azt mondhatjuk, hogy "happy end" lett a vége. Hiszen láttunk egy olyan főszereplőt, aki mégha az elején nem is volt elfogadható, úgymond "jó" a nézeteink szerint, egy személyiségfejlődésen ment keresztül. Jobbá vált annak ellenére, hogy milyen neveltetésben részesült és, hogy soha senki nem mutatta meg neki, hogy mi a helyes, vagy a helytelen. Nekem ez a film az "Én" fejlődéséről szólt. A börtön és az élet akadálypályái ellenére is talpra tudott álni és meg tudott bocsátani, tovább tudott lépni, szembe tudott nézni az összes kísértéssel. Ezt én igazán becsülendőnek tartom. Igazi erős jellemre vall.
Ez alatt a pár film alatt rájöttem, hogy nekem nem annyira tetszik a nyers szexualitás a filmvásznon, emiatt nem igazán tudom értékelni a filmeket. De az alap elgondolásokkal, a mögöttes tartalmakkal, amikre próbálja felhívni a figyelmünket a rendező, azokkal egyet értek. Bár, ha jobban belegondolok, milyen más eszközzel tudná jobban érzékeltetni a történet lényegét, az igazságot a társadalomról és az emberekről, mint a szenvedéllyel és a hús-vér emberekkel.

Sándor Blanka 2020.04.18. 12:27:13

Elég idegesítően indult a film, annyit kiabálnak feleslegesen, hogy kicsit nekem sok volt, mintha egy szappanoperát kezdtem volna nézni. De aztán a szálak kezdtek szépen lassan kibontakozni, és egyre jobban lekötötte a figyelmem, a film hangulata kezdett magával vinni. Tetszettek a zenék benne, szerintem nagyon illeszkedtek a filmhez. Vicces volt az a rész, amikor a két vitatkozó férfit a focimeccs egy pillanatra összehozza, majd folytatják a vitát. Kicsit sok volt a szex jelenet, engem ez az egy, ami kicsit zavart, néha már olyan volt, mintha egy pornófilmet néznék.
Az viszont nem zavart, hogy kicsit "sok" lett a végére a drámából, sőt, pont azt kedvelem Almodóvar-ban, hogy a legszörnyűbb, legvéresebb tragédiákat is valahogy légiesen tudja megjeleníteni. Mindig van a filmjeiben könnyedség.
Azt is szeretem Almodóvarban, hogy olyan sorsokat is be mer mutatni, amelyek ábrázolásától sok rendező ódzkodna, visszariadna, nála viszont mindig lehet látni a vásznon olyan embereket, akik valamiért kilógnak a sorból, mások (pl. valamilyen függőségben szenvednek, testi fogyatékosság, homoszexualitás, szexuális perverziók, extrém csúnya külső).
Összességében tetszett ez a film, kezdem érteni és élvezni az ilyen jellegű filmeket is.

Szabó L. Csilla 2020.04.20. 16:49:00

A film Victor nem mindennapi világrajövetelével kezdődik. A körülmények semmiképp sem mondhatóak idillinek, az éjszaka közepén egy zötykölődő buszon, hát, érdekes kezdés, mind a filmnek, mind pedig egy életnek. A film első percétől kezdve érezhető, hogy Victor élete nem lesz egy egyszerű menet, az anyja prostituált, az apját nem ismeri, és egy baleset miatt börtönbe kerül. A néző szimpatizál a főszereplővel mégis érzi, hogy talán Victor sorsa eleve elrendelt, nem nagyon van visszaút. De van! Victor kitör és egy érző rendes ember lesz, a film végére pedig egy szerető apa.
Ahogyan Almodóvar filmjeiben már megszokhattuk nagy szerepet játszik a szexualitás megjelenítése. Az első filmeknél soknak éreztem ezeket a jeleneteket, de valójában ezt azért éreztem így, mert a szexualitás a mai napig egy tabu téma, melyet ilyen mélységében nem mutatnak meg a filmvásznon. De Almodóvar filmjeit nézve úgy gondolom, hogy ezekkel a jelenetekkel lehet a legjobban kifejezni azt, hogy milyen kapcsolat van a szeretkező felek között.
Tetszik, ahogyan tabu témák sorait feszegeti a rendező – a különféle függőségektől kezdve, a szexualitáson át, a testi fogyatékosságig.
Számomra nagyon elgondolkodtató tanulsága van a filmnek – valóban úgy van, hogy minden ember a saját sorsa kovácsa. Természetesen minden emberben nyomot hagyhat a múltja, de végtére is Ő maga dönti el, hogy milyen irányba tereli az életét.

Czövek Boldi 2020.04.23. 22:32:09

Nem is értem miért lepődtem meg azon, hogy az elején a néni elharapja a köldökzsinórt, igazából a többi film alapján várhattam volna is valami hasonlót. A filmben elhangzott "Nem kérem, hogy legyél belém szerelmes, szeretek én kettőnk helyett is." mondat után valami teljesen más érzés fogott el a filmmel kapcsolatban, valahogy ez megütött engem. Victor szerintem egy egyszerű emberként volt ábrázolva, aki egy éjszaka után szerelmes lett egy lányba és annyi év után is kitartott emellett az érzelem mellett a maga sajátos módján. David felé az elején még empátiát éreztem, de miután kiderült, hogy ő sem egy szent, hamar megváltozott a véleményem róla, szerintem ez nem csak velem volt így, ami a nagyon jó rendezésnek köszönhető. A többi Almodóvar filmhez hasonlóan ez is tele volt nyers érzelmekkel, gondolatokkal és kijelentésekkel.

Dávid Hegedűs 2020.04.28. 01:44:53

Vegyesek az érzéseim a filmmel kapcsolatban, egyrészt fura volt számomra hogy egy ember egy egyszeri tapasztalat vagy egy "szerelem első látásra" miatt annyira valaki megszállottjává váljon, hogy ezzel a menetelésével a célja felé több életet is romba döntsön. Bár Victor jellemfejlődése megkérdőjelezhetetlen (a börtön évei alatt diplomázik, megtér és jó ember lesz) és a vége happy end is őt igazolja, ami amugy egy egész jó keretbe foglalta a történetet. De szerintem mégse lehet elmenni a mellett hogy a boldog vég felé vezető út azért elég sok intrikával és vérrel lett végül kikövezve. Én talán David motivációit tudom a legjobban megérteni, hiszen kettétört az élete, és bár előtte ő se volt egy szent, mégis fel tudta építeni magát és a legjobbat tudta kihozni a helyzetből, azokat a motivációit is meg tudom érteni amik a végén vezérelték, szerintem nagyon emberi volt végig. Mint az eddigi filmeknél, itt is azt érzem hogy a nagy egész végig olyan elemekből épül fel amik akár körülöttünk is bármikor megtörténnek a mindennapjainkban, karaktereik akár az ismerőseink is lehetnének

Kotrocó Gyula 2020.05.01. 20:41:58

Érdekes de inkább egy szerelmi 2x3szögnek mondanám. A többi filmtől amit láttam a spanyol rendezőfenoméntől kicsit más stílusú. Nagyon tetszik, hogy most azt a kevésbé valószínű kapcsolattáblát hogy pont ezek az emberek pont ilyen kapcsolatba kerüljenek, leszámítva teljesen reális volt. A karakterek az keret amibe foglalta. A történet is megkapó. A szinészek nagyon jól játszanak benne. Van néhány olyan operatőri és rendezési megoldás is amit kifejezetten nagyszerű volt látni.Végig izgalmakkal szolgált, hogy újabb és újabb dolgok kerültek ki az alapból is húzós szituációból. Váratlan mert nem tudni a szereplők pontosan bekattantak vagy csak fognak vagy minden rendben lesz vagy megtudják-e. Szép ábrázolása van a gyengédségnek és annak hogy egyszegény fiú, hogy áll az élethez szerencsétlen élete során. Kifejezetten jó érzéssel töltött el, hogy láthattam egy főszereplőt aki sziklaszilárdan elhatároz valamit megszeretem lemond róla mert rájön mást kell tegyen. Igazi erőre vall és sok esetben jól érezzük magunk és sokszor szembesülünk vele semmi nem olyan egyszerű mint gondoljuk.

Orbán Estilla 2020.05.15. 12:44:17

Számomra kicsit össze-visszásan indult az eleje, de a végére szépen követhetővé vált.
Tetszettek a karakterek és a színészek alakítási, először kicsit más hangulatra számítottam, de a zenét nagyon eltalálták a filmben. És a megszokott drog, alkohol, szerelmi problémák hármasa itt sem hiányzott Almodóvártól.
A legfelejthetetlenebb jelent számomra az, mikor Elena "bucsúszexelni " megy Viktorhoz.. Amikor innen hajnalban indulás előtt átöleli a férfi lábát és potyognak a könnyei. (Plusz a zuhanyzás előtt mikor még utoljára megszagolja a kezét, amin a férfi illata van, majd lemossa.)
A párkapcsolati csavarok és szenvedések, a ki-kit szeret? történések izgalmassá tették az alkotást.
süti beállítások módosítása